Koupě garážových vrat je investicí na mnoho let dopředu. Na trhu je možné pořídit garážová vrata ve spoustě provedeních a od různých prodejců. Na co se zaměřit a podle čeho vybrat?
Vyberte typ
Pro výběr typu garážových vrat je rozhodující prostor pro jejich otevření. Vybírat můžete sekční, posuvná a nebo rolovací vrata. V čem se jednotlivé typy liší?
Sekční vrata
Sekční vrata tvoří několik sekcí umístěných horizontálně nad sebou. Vrata zajíždějí po kolejnicích pod strop, díky čemuž neubírají po bocích prostor pro vjezd. Tento typ vrat patří mezi zákazníky k nejoblíbenějším.
Do vrat je možné zakomponovat integrované dveře, okénka či průzory.
Posuvná garážová vrata
Posuvná vrata se otevírají podél stěny garáže, čímž nedochází ke snížení výšky pro průjezd.
Rolovací vrata
Rolovací vrata fungují obdobně jako klasické rolety.
Zvolte vhodné barevné provedení
Garážová vrata jsou vyráběna v řadě dekorů a barevných variant. Pro jakou se rozhodnout? Pokuste se garážová vrata barevně sladit s některým ze stávajících prvků vašeho stavení. Třeba s oplocením s vjezdovou bránou, rámy oken, fasádou nebo klempířskými prvky. Ladit můžeme dá se říci s čímkoli, fantazie nezná mezí.
Pokud vám žádná ze základních variant nevyhovuje, je možné se domluvit na nástřiku podle vzorníku RAL.
Jaké jsou způsoby ovládání?
Vybírat můžete ze dvou způsobů ovládání garážových vrat:
- ručně
- dálkovým ovládačem pomocí elektropohonu
Je pouze na vás, pro který se rozhodnete.
Jak vybrat výrobce garážových vrat?
Pokud máte k dispozici připojení k internetu, pak si můžete vyhledat reference o výrobci na internetu. Další možností je dotazování svých sousedů, příp. přátel. Zjistěte, u jaké firmy si nechali vyrábět garážová vrata a jak jsou spokojeni nejen s vraty, ale také přístupem firmy během realizace zakázky, nebo si můžete prohlédnout realizace garážových vrat na internetu. Zajímat byste se měli také o záruční, ev. pozáruční servis.
Nebojte se oslovit se svým požadavkem hned několik firem a požádejte je o vyhotovení nezávazné cenové nabídky. Následně se můžete pustit do výběru nejen podle ceny ale také např. na základě rychlosti reakce či stylu komunikace.